Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2017

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΩΝ 30 ΑΡΓΥΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ.



ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΩΝ 30 ΑΡΓΥΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ.
Γιώργος Φωτόπουλος
    Για να διαπιστώσουμε πλήρως το ιστορικό αυτό είναι τελείως απαραίτητο να αναφερθούμε και στο ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΝΟΥΦΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
    Στη δεξιά όχθη της φάραγγας Εννώμ πλησίον της Αγίας Πόλεως βρίσκεται η Ιερά Μονή του Αγίου Ονουφρίου, του Αιγυπτίου.
    Η Ιερά αυτή Μονή είναι κτισμένη στον αγρό του Αίματος ή Κεραμέως ή Ακελδαμά και αγοράσθηκε με τα 15 από τα 30 αργύρια, όσα δηλαδή ετιμήθη η τιμή του Τετιμημένου.
    Όσον αφορά στην ονομασία «αγρός Κεραμέως» υπάρχουν οι εξής εκδοχές:
    Η πρώτη ότι το χώμα του λόφου που είναι η Μονή είναι αργιλλώδες και γιαυτό χρησιμοποιείται στην κεραμική.
    Η δεύτερη ότι ίσως ο ιδιοκτήτης του κτήματος ήταν κεραμοποιός και
    Η τρίτη ότι η συγκεκριμένη περιοχή βρισκόταν απέναντι της πύλης της καλουμένης «κεραμείον».
    Την περιοχή με την ονομασία «Ακελδαμά» δέχεται και ο ιστορικός Ευσέβιος σχετικά με τον αγρό που αγοράστηκε από τους Αρχιερείς.
    Έτσι από τον 6ο αιώνα η παράδοση αναφέρει ότι στον τόπο αυτό απαγχονίστηκε ο Ιούδας σε μια συκιά.
    Βέβαιο είναι ότι από της εποχής του Χριστού  η περιοχή Ακελδαμά χρησίμευε για την ταφή των ξένων.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι η αποσυνθετική δύναμη του χώματος της τοποθεσίας αυτής είναι εντυπωσιακή.    Αναφορές κάνουν λόγο ότι σώματα διαλύθηκαν σε 24 ώρες από την ταφή.
   Έτσι κατά την παράδοση η Αγία Ελένη μετέφερε στην Κωνπολη μεγάλη ποσότητα χώματος από τον Κεραμέα, λόγω των αποσυνθετικών δυνάμεων.
    Σύμφωνα πάντα με την παράδοση οι Απόστολοι κατέφυγαν στο Σπήλαιο του μοναστηριού μετά τη σύλληψη του Κυρίου στον Κήπο της Αγωνίας.
    Επίσης πάντα κατά την παράδοση στο σπήλαιο ασκήτευσε ο Όσιος Ονούφριος πριν αναχωρήσει για την έρημο.   
ΤΑ 30 ΑΡΓΥΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ.
    Όπως αναφέρεται στις πράξεις των Αποστόλων ο αγρός του Κεραμέως αγοράσθηκε με τα 30
αργύρια της προδοσίας του Ιούδα.
    Ο Ευαγγελιστής Λουκάς γράφει: Γνωστόν εγένετο πάσι τοις κατοικούσιν Ιερουσαλήμ, ώστε κληθήναι το χωρίον εκείνο τη ιδία διαλέκτω αυτών Ακελδαμά, τουτέστιν χωρίον Αίματος.
    Αξίζει να αναφερθούμε στην αναφορά του αείμνηστου πολυγραφότατου Τιμοθέου Πατριάρχου Ιεροσολύμων. Σύμφωνα με τα γραφόμενά Του στο έργο του «η Ιερουσαλήμ και τα μνημεία της»:
    Ο Τέραχ, πατέρας του Αβραάμ κατόπιν διαταγής του βασιλιά της Μεσοποταμίας Νίνου, έκοψε νομίσματα και σε ανταμοιβή της εργασίας αυτής έλαβε 30 αργύρια τα οποία παρέδωσε στον Αβραάμ.
    Τα 30 αργύρια ο Αβραάμ εδαπάνησε κατά τις περιπλανήσεις του ευρισκόμενος στην εξορία και τα οποία περιήλθον σε διάφορα χέρια έως ότου κατέληξαν στους Ισμαηλίτες.
    Με τα χρήματα αυτά εξαγοράσθηκε ο Ιωσήφ από τα αδέλφια του, τα οποία στη συνέχεια τα έδωσαν για να παραλάβουν σιτάρι όταν ο Ιωσήφ κυβερνούσε την Αίγυπτο.
    Αργότερα ο επιμελητής του Ιωσήφ στη Σαβά τα έδωσε για αγορά εμπορευμάτων στο Φαραώ. Όταν η Βασίλισσα του Σαββά πήγε να επισκεφθεί το Σολομώντα, τα προσέφερε στο ναό των Ιεροσολύμων.
    Κατά τους χρόνους του Ιεροβοάμ, όταν ο Ναβουχοδονόσορας άρπαξε τους θησαυρούς, έδωσε τα 30 αργύρια στο βασιλιά της Γοδολίας στο βασίλειο του οποίου παρέμειναν μέχρι τη γέννηση του Κυρίου.
    Τότε ο βασιλιάς Melchior είδε από το αστέρι ότι ο Χριστός γεννήθηκε, παρέλαβε αυτά ως αρχαία και ευγενή και τα προσέφερε στο Χριστό.
    Αυτά μαζί με τα άλλα δώρα προς το Θείο Βρέφος απώλεσε η Παρθένος Μαρία κατά τη φυγή της Αγίας Οικογένειας στην Αίγυπτο.
    Εκεί περιήλθαν στην κατοχή κάποιου ποιμένα ο οποίος τα φύλαξε για 30 χρόνια.
    Κατά τη δημόσια δράση του Ιησού, πλησίασε τον Κύριο στο ναό αυτός ο ποιμένας και θεραπεύτηκε.
    Έτσι θέλοντας να εκφράσει την ευγνωμοσύνη του, του πρόσφερε τα 30 αργύρια.
    Ο Ιησούς αρνήθηκε να τα δεχθεί και τον προέτρεψε να τα προσφέρει στο Ναό.
    Τα αργύρια δόθηκαν στον Ιούδα σε ανταμοιβή για την προδοσία του Κυρίου.
    Ο Ιούδας μεταμελήθηκε και τα επέστρεψε στους Ιουδαίους οι οποίοι με τα 15 αγόρασαν τον αγρό του Κεραμέα για την ταφή των ξένων και τα άλλα 15 έδωσαν στους στρατιώτες που φύλαγαν τον Τάφο του Κυρίου.  
ΣΧΟΛΙΟ ΣΥΝΤΑΚΤΗ
    Φαίνεται σαν μυθιστορηματική αφήγηση.
    Όπως σε όλες τις θρησκείες έτσι και στη δική μας Ορθόδοξη η παράδοση υπάρχει και μνημονεύει τέτοιες ιστορίες.
    Η αλήθεια φυσικά πρέπει να βρίσκεται πιστεύω κάπου ας πούμε στη μέση.
Πάσχα 2001 στους Αγίους Τόπους
Γιώργος Φωτόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου