Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016

ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΥ



ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΥ
Ιωάννης Μ. Ασλανίδης Αντγος ε. α. Επίτιμος Δκτης της Σ.Σ.Ε. 
            Όταν λέμε Πατριωτισμό εννοούμε την φιλοπατρία δηλ. την υπερβολική αγάπη προς την πατρίδα, όπως επίσης όταν λέμε θρησκεία, απλά εννοούμε την φυσική και τέλεια ολόψυχη στροφή και αφοσίωση του ανθρώπου στο Θεό. Ώστε! Ο άνθρωπος με αυτή την στροφή του προς τον Θεό, να νοιώθει και να ομολογεί, πως χωρίς τον θεό δεν μπορεί να ζήσει, ούτε χαρούμενος, ούτε ευτυχισμένος, ούτε και ειρηνικός. 
          Κατά καιρούς είδαν το φως της Δημοσιότητος κινήσεις έμμεσες και άμεσες διάσπασης της σχέσεως πίστεως και πατρίδος του Ελληνικού λαού και τούτο γίνεται φανερόν ότι αποσκοπεί εις την αποδυνάμωση του Εθνικού και θρησκευτικού φρονήματος υπερασπίσεως των ιδανικών της πατρίδος της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας.
             Η ταύτισης του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας αποτελεί θετικό στοιχείον και πηγή προόδου του έθνους, διότι με την σύζευξη των δύο τούτων παραγόντων και με τον άρρηκτο δεσμό των δύο τούτων εννοιών, το έθνος μεγαλούργησε κατά την μακραίωνα ιστορική του πορεία.
            Που αποσκοπούν οι νέες τάσεις περί θρησκείας και πατριωτισμού καταφαίνονται από τις δηλώσεις που ο τέως Υπουργός των Η.Π.Α.  Χένρυ Κίσσινγκερ, ο σύγχρονος Μέττερνιχ της Ευρώπης, ομιλών το 1994 εις την Ουάσινγκτον, κατά την βράβευσή του από προσωπικότητες του επιχειρηματικού κόσμου, μεταξύ άλλων, έκαμε την εξής καταπληκτική δήλωση (Σεπτ. 1994): «Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι’ αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθειά στις πολιτιστικές του ρίζες. Εννοώ, δηλαδή να πλήξουμε την γλώσσα, την θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, να αποκόψουμε κάθε επαφή με το παρελθόν των, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητα του να αναπτυχθεί να διακριθεί και να επικρατήσει, για να μη μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια
             Σήμερα κυκλοφορεί από κάποιους κύκλους δυστυχώς και στην Ελλάδα ότι: «Εις την Ελλάδα, η ισχυρά έννοια της εθνικής ταυτότητας που συνδέεται με την Ορθοδοξία και την Ελληνική καταγωγή, ημπορεί να οδηγήσει εις υπερβολικό εθνικισμό ή εθνοκεντρισμό». Άρα, δεν είναι μόνο οι ξένοι οι οποίοι επιδιώκουν την αποκοπή των Ελλήνων από την θρησκεία των, είναι και μερικοί Έλληνες, άλλοι ενσυνειδήτως και άλλοι ασυνειδήτως και αφελώς. οι οποίοι θέλουν να μεταλλάξουν την υπάρχουσα ταύτιση μεταξύ Ελληνισμού και Ορθοδοξίας:
         Η προσφώνηση που ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος, απηύθυνε στον Πάπα ήταν, κατά κοινή ομολογία, ένα λαμπρό πολιτικό-θρησκευτικό κείμενο. Θα μπορούσε άνετα να συγκριθεί με την προσφώνηση που είχε απευθύνει αργότερα ο τότε Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Στεφανόπουλος στον Πρόεδρο των Η.Π.Α. Κλίντον. Η εύστοχη και ευγενική τόλμη και των δυο αυτών προσφωνήσεων έδωσαν στην Ελληνική κοινωνία την αίσθηση ότι εκφράζεται η συλλογική της αξιοπρέπεια, που αγνοείται οδυνηρά και σκόπιμα από τον επίσημο σήμερα Κυβερνητικό λόγο.
             Έχει μεγάλη σημασία για την ψυχολογία και το φρόνημα κάθε λαού, να τον εκφράζουν οι ηγέτες του, με απεριόριστη καταγγελία των ταπεινώσεων που έχει υποστεί και να απαιτούν απ’ τους αυτουργούς τουλάχιστον αίτηση συγνώμης.
              Η πίστη του Ελληνικού λαού στην θρησκεία του είναι βαθειά ριζωμένη μέσα του, στηρίζεται στα θεμελιώδη κείμενα της χριστιανικής εκκλησίας, που καταγράφουν μόνο ιστορικές αλήθειες όχι θεωρητικές αρχές ή ιδεολογικές διακηρύξεις. «Εωράκαμεν τοις οφθαλμοίς ημών…» και «εθεασάμεθα και αι χείρες ημών εψηλάφησαν». Ιδρυτική επομένως αφετηρία της χριστιανικής εκκλησίας είναι η εμπειρική αμεσότητα
              Η άρρηκτη πίστη του Έλληνα στην θρησκεία του απορρέει από την ιστορική αλήθεια καταγεγραμμένη στα Ευαγγέλια, έρχεται να βεβαιώσει ότι ο Ιησούς Χριστός πραγμάτωσε ιστορικά την αγάπη ως τρόπο ελευθερίας από τον θάνατο: «Ανέστη εκ νεκρών». Δίχως ιδεολογικές επεξεργασίες κατατίθεται η μαρτυρία των αυτοπτών μαρτύρων: τον είδαν να πεθαίνει μαρτυρικά επί του Σταυρού και οι ίδιοι, ύστερα από τρεις ημέρες τον συνάντησαν σε άμεση εγγύτητα, ψηλάφησαν τα σημάδια του μαρτυρίου του, μίλησαν, περπάτησαν και έφαγαν μαζί του. Δεν ήταν φάντασμα ή ομαδική αυθυποβολή. Ήταν ο ίδιος που θανατώθηκε δημόσια, και τώρα ζωντανός με σάρκα και οστά ανάμεσα στους δύσπιστους και πανικόβλητους μαθητές του. Η Ανάσταση βεβαίωνε ότι ο Ιησούς ήταν υιός του Θεού, ήταν ο ενανθρωπίσας Θεός. (Δηλ. ο ίδιος ο Θεός! το Μ. Σάββατο την πρωία ο Ιερεύς αναφωνεί «ΑΝΑΣΤΑ Ο ΘΕΟΣ»).
             Η Παναγία είναι η εικόνα της απεριόριστης θείας αγάπης. Έτσι μάθαμε και μ’ αυτό τον τρόπο μεγαλώσαμε τόσο εμείς όσο και οι παλαιότεροι από εμάς. Παράδοση που ξεκινά εδώ και περίπου δύο χιλιάδες χρόνια λίγο μετά δηλαδή από την γέννηση του Χριστού, όταν ο Απόστολος Παύλος ήλθε στην Ελλάδα και δίδαξε στο ανήσυχο πνεύμα των Ελλήνων αυτό που από μόνοι τους επιθυμούσαν να οριστικοποιήσουν τον θάνατο των παλαιών θεών και να εγκολπωθούν την ύπαρξη του ενός μοναδικού και αληθινού Θεού.
            Το Χριστιανικό στοιχείο αναμείχθηκε με το ελληνικό, που βρισκόταν τους τελευταίους προ Χριστού αιώνες σε παρακμή και έψαχνε για μια νέα ταυτότητα ή όπως μας εξηγεί ο Γρηγόριος Νύσσης: «..τελούσε σε διαρκή κατάσταση εγκυμοσύνης, χωρίς να κατορθώνει να τεκνοποιήσει..».
            . Ο καρπός της ζωογόνου αυτής ένωσης έμελλε να μεγαλουργήσει με την δημιουργία ενός ιδιαίτερου πολιτισμού που διαρκεί μέχρι σήμερα και καλείται ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
            Ενώθηκε η αρχαιοελληνική σοφία του αρίστου και τέλειου με την χριστιανική του εναρέτου και της αγάπης.
            Σήμερα ο άνθρωπος σε πολλά έχει ξεφύγει από το πλαίσιο της Ελληνοχριστιανικής ζωής. Μέσα στις δύσκολες ώρες που περνάμε καθημερινά, το άτομο αναπτύσσεται λανθασμένα και γίνεται ένα ξεπερασμένο γρανάζι το απρόσωπου συστήματος που κανείς δεν ελέγχει. Η κυριαρχία του ανωνύμου και η ταύτιση του κακού με την εξουσία και την δύναμη είναι σε κάθε βήμα μπροστά μας.
            Ένας ολοκληρωμένος αντιανθρωπισμός, που αποσυνθέτει και αντικειμενοποιεί τον άνθρωπο, βρίσκεται σε εξέλιξη.
             Οι υπάρχοντες υγιείς τύποι που υπηρετούν το καλό των πολλών, θεωρούνται ξεπερασμένοι ή συνθλίβονται από τους παθολογικούς που υπηρετούν τα συμφέροντα των ολίγων.
            Πρέπει λοιπόν ο άνθρωπος να επανέλθει στις ρίζες του, εάν θέλει να έχει μέλλον, στην γεμάτη αγάπη και πίστη θρησκεία του, που επεκτάθηκε όχι γιατί καταπιέζει, αλλά το αντίθετο, γιατί στην ανθρώπινη σχετική ελευθερία αντέτεινε την θεία την απόλυτη ελευθερία.

3 σχόλια:

  1. Ενεργοποιείστε παρακαλώ και το πεδίο των αντιδράσεων προκειμένου να αξιολογηθεί καταλλήλως το κείμενο του ιουδαιοχριστιανικά θεολογούντος αρθρογράφου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Mε αφορμη την επισημανση του κ. Παντελη Παναγιωταρακου, εχω ενα πιο γενικο σχολιο. Διαφοροι σε αρθρα τους, υπερασπιζονται αξιες και ιδανικα πολλες φορες κατα ενα επιτυχημενο τροπο. Οι ιδιοι ανθρωποι -καποιοι απο αυτους- ενω στην θεωρια το κανουν, στην πραξη οταν προκειται για τον εαυτο τους και τους περιξ απο αυτους, βαναυσα καταπατουν τις αρχες τις οποιες επικαλουνται. Στις περιπτωσεις αυτες, εγω δεν διαβαζω καν τα αρθρα τους διοτι δεν υπαρχει λογος. Οποιαδηποτε ομοιοτητα με προσωπα, πραγματα, καταστασεις η γεγονοτα ειναι εντελως συμπτωματικη, τυχαια και οχι εσκεμμμενη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή