Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2016

Γιατί δε χρησιμοποιούμε ελληνικές λέξεις ;



Γιατί δε χρησιμοποιούμε ελληνικές λέξεις ;
http://www.pentapostagma.gr/          
goldenmag.gr 
    Έχουμε τόσο ωραία και πλούσια γλώσσα, που είναι απορίας άξιο γιατί συνήθως χρησιμοποιούμε ξένες λέξεις και εκφράσεις στο καθημερινό μας λεξιλόγιο.
    Θεωρούμε εκσυγχρονισμό την καθημερινή μας συνεννόηση σε αμερικανο-ελληνικά ή γαλλο-ελληνικά κλπ, διεκδικώντας παγκόσμια πρωτοτυπία.
    Ποιος άλλος λαός (του οποίου η γλώσσα διδάσκεται σε σχολεία και πανεπιστήμια του εξωτερικού) προσπαθεί να εξαφανίσει τον γλωσσικό του πλούτο;
    Και σ΄ αυτό (δυστυχώς) είμαστε μοναδικοί . . .
    Προτιμούμε, για παράδειγμα, να λέμε:
Πρεστίζ , αντί κύρος
Καριέρα , αντί σταδιοδρομία
Ίματζ , αντί εικόνα
Σαμποτάζ,  αντί δολιοφθορά
Γκλάμουρ , αντί αίγλη / λάμψη
Μίτινγκ , αντί συνάντηση
Κουλ , αντί ψύχραιμος
Τιμ , αντί ομάδα
Πρότζεκτ , αντί σχέδιο / μελέτη
Ντιζάιν , αντί σχέδιο
Τάιμινγκ , αντί συγχρονισμός
Σπόνσορας , αντί χρηματοδότης / χορηγός
Τσεκάρω , αντί ελέγχω
Μοντάρω , αντί συναρμολογώ
Ρισκάρω , αντί διακινδυνεύω
Σνομπάρω , αντί περιφρονώ /υποτιμώ
     Υπάρχουν εκατοντάδες παραδείγματα. Κι άλλες τόσες υπέροχες ελληνικές λέξεις, που μένουν στα γλωσσικά ερμάρια (ντουλάπια), γιατί ξεχάσαμε (κάποιοι ίσως δεν έμαθαν καν) πώς και πού να τις χρησιμοποιούμε για να αποδώσουν τα νοήματα όπως πρέπει . . .
    Δυστυχώς το αρμόδιο Ελληνικό Υπουργείο μαζί με το "Παιδαγωγικό Ινστιτούτο" όχι μόνο δεν ενδιαφέρονται για τη διατήρηση με την κατάλληλη διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας - της μόνης εννοιολογικής γλώσσας του πλανήτη - αλλά κάνουν τα πάντα για την διάβρωση της .
    Διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε.
    Η ουσία όμως είναι : εμείς τι κάνουμε ; ; ;
ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΕΘΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ TΟΥΣ (Και τι η Ελλάδα);
1. Η Ρωσία.
    Διάταγμα του Προέδρου Πούτιν το 2003 προβλέπει επιβολή αυστηρότατων προστίμων, σε όποιον τυχόν επιχειρήσει να χρησιμοποιήσει το Λατινικό αντί του Κυριλλικού αλφαβήτου.
2.Η Ιαπωνία και η Κορέα .
    Απαγορεύουν όχι μόνο την οποιαδήποτε αλλοίωση του αλφαβήτου τους ,αλλά και την χρήση ξενόγλωσσων επιγραφών.
3. Η Κίνα.
    Ίδρυσε ειδική Υπηρεσία των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού ,που επιβάλλει στους διαφημιστές να μην χρησιμοποιούν λογοπαίγνια που διαφθείρουν την γλώσσα.
4. Η Ισπανία.
    Απείλησε με αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση , άν επέμενε  ( η ΕΕ ) στην υπόδειξη για την κατάργηση του "τήλδε" τους δηλαδή του τονικού τους σημείου που μοιάζει με την δική μας (πρώην) περισπωμένη .
5. Η Γαλλία.
    Ήδη προχωρά σε απο-αγγλισμό της γλώσσας της , διατηρεί μόνο της προερχόμενες από την Ελληνική γλώσσα και επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις κατά των τυχόν χρησιμοποιούντων αγγλικούς κυρίως τίτλους σε πινακίδες ,διαφημίσεις κ.λ.π
5. Το Ισραήλ.
    - ΄Ιδρυσε από το 1948 την Ακαδημία της Εβραϊκής γλώσσας.
    - Εστιάστηκε στην επαναφορά και χρήση της αρχαίας Εβραικής γλώσσας.
    - Γιά να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους με τις ονομασίες νέων φυτών, πραγμάτων, επιστημονικών όρων και δραστηριοτήτων που δεν υπήρχαν στην αρχαία τους γλώσσα ,δημιούργησαν νέες (Εβραιογενείς) λέξεις.
    - Την ανανεωμένη, εμπλουτισμένη και ενισχυμένη αυτή γλώσσα τους την κατάστησαν ενιαίο γλωσσικό όργανο εκπαιδεύσεως, διοικήσεως, αλλά και συγγραφής βιβλίων και δημοσιογραφίας με αυστηρότατους ελέγχους και διαρκή εποπτεία  επιμελούμενοι την ορθόδοξη χρήση της.
6. Ε Λ Λ Α Δ Α .  
Επεμβάσεις στην γλώσσα μας τα τελευταία 35 χρόνια.
    α) Αυτή δεν υλοποιήθηκε αλλά αξίζει τον κόπο να καταγραφεί.
         Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ως Πρωθυπουργός το 1975 είχε καλέσει στο γραφείο του τον τότε Υπουργό Πολιτισμού  Κ. Τσάτσο και τον Ευ. Παπανούτσο, γιά να συζητήσουν θέματα παιδείας. Όταν μεταξύ άλλων τους είπε ότι "έπρεπε σε κάποια  στιγμή να σκεφθούν το ενδεχόμενο να συνδυαστεί το Ελληνικό αλφάβητο με το λατινικό και να εξετασθεί και το θέμα της φωνητικής γραφής!!!! "Τότε όπως διέρρευσε αργότερα, σαν ελατήρια πετάχθηκαν επάνω οι δύο συνομιλητές του και δήλωσαν χωρίς περιστροφές ότι παραιτούνται. Και ο Καραμανλής απέσυρε το θέμα. Και ο Κ. Τσάτσος αφηγήθηκε αργότερα. " Δεν πίστευα στα αυτιά μου "
    β) Το 1976 ο τότε Υπουργός Παιδείας Γεώργιος Ράλλης ,με εγκύκλιο του αυθαίρετα και αντιδημοκρατικά καταργεί την καθομιλουμένη απλή καθαρεύουσα και επιβάλλει την Δημοτική. Δεν αρκείται όμως σε αυτό και εισάγει την παράλληλη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας με μετάφραση των διδασκομένων κειμένων εις την Δημοτική. Αργότερα δηλώνει ότι αυτό ήταν το μεγαλύτερο και σοβαρότερο λάθος της πολιτικής του καριέρας.
    γ) Το 1981 επιβάλλεται από την Κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου με Υπουργό Παιδείας τον Ελευθέριο Βερυβάκη το μονοτονικό με τροπολογία που αιφνιδίως προτάθηκε κοντά στα μεσάνυχτα ,όταν η Βουλή των Ελλήνων κατά την συνεδρίαση της 11-1-82 είχε περατώσει την συζήτηση και είχε ψηφίσει το ένα και μόνο άρθρο του Νόμου 1228,που αποτελούσε κύρωση της από 11-11-1981 πράξεως του Προέδρου της Δημοκρατίας "Περί εγγραφής μαθητών στα Λύκεια της Γενικής και επαγγελματικής Εκπαιδεύσεως" και με ακριβώς αυτόν τον τίτλο δημοσιεύτηκε στο Α ¨τεύχος της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.
Από πόσους Βουλευτές ψηφίστηκε η τροπολογία αυτή ; Κατά δήλωση του αείμνηστου Παν. Κανελλόπουλου, ο οποίος δεν ήταν παρών στην συνεδρίαση, αφού ουδείς γνώριζε πως η Κυβέρνηση θα εισήγαγε αιφνιδίως, προσκολλημένο σε άσχετο ,επουσιώδη νόμο, τέτοιο μέγιστο εθνικό θέμα για συζήτηση, ψηφίστηκε από όχι από περισσότερους από τριάντα (30) βουλευτές.
    Αυτό επιβεβαιώνει και ο ποιητής και Ακαδημαϊκός Νικηφόρος Βρεττάκος (στο ΄ΕΘΝΟΣ την 8 - 5 -1990 )
Παρατίθενται τώρα και οι αιτιολογίες της τροπολογίας.
    1- Οι Αρχαίοι ΄Ελληνες δεν χρησιμοποιούσαν στην γραφή τους τόνους και πνεύματα.
    2- Οι μαθητές αφιερώνουν για την εκμάθηση τόνων και πνευμάτων περισσότερες από 6.000 διδακτικές ώρες.
    3- Με την εφαρμογή του μονοτονικού θα προκύψει μείωση των δαπανών εκτυπώσεως και εκδόσεως των εφημερίδων -και των βιβλίων - κατά 30%.
    Και όσον αφορά την πρώτη αιτιολογία είναι σωστή μόνον όσον αφορά την μεγαλογράμματη γραφή .
    Όσον αφορά την δεύτερη αιτιολογία , στερείται σοβαρότητος. Γιατί οι 6.000 ώρες διδασκαλίας που απαιτούνται γιά την εκμάθηση του πολυτονικού  (κατά τον εισηγητή) χρειάζονται 27,5 συνεχή χρόνια διδασκαλίας.
    Η τρίτη αιτιολογία είναι ειλικρινής. Οι μεγαλοεκδότες και οι παντοδύναμοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί (τέταρτη εξουσία  ή πρώτη ; )αυξάνουν αισθητά τα κέρδη τους.
 Ποιοί επέβαλλαν το μονοτονικό  ; ; ;
 Ποιοί το εφήρμοσαν διά Νόμου ; ; ;
 Τι έχουν πει για την Ελληνική γλώσσα:
-Οδυσσέας Ελύτης :
    Εγώ είμαι υπέρ του παλαιού συστήματος, εναντίον του μονοτονικού και υπέρ της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών.
 -Λένιν :
    Λαοί με ισχυρή παράδοση ,όπως οι ΄Ελληνες και οι Εβραίοι, γιά να δεχθούν τον κομμουνισμό ,πρέπει προηγουμένως να αποκοπούν από τις πνευματικές ρίζες τους και να μισήσουν την Εθνική τους παράδοση.
 Χένρυ Κίσσινγκερ :
    Ο Ελληνικός λαός είναι δυσκολο-ανυπότακτος. Γι αυτό πρέπει να τον χτυπήσουμε στις πολιτιστικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ δηλαδή να χτυπήσουμε την γλώσσα, την θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά αποθέματα του, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητα του να αναπτυχθεί, να διακριθεί να επικρατήσει, για να μη μας παρενοχλεί στην Ανατολική Μεσόγειο, στην Μέση Ανατολή, σε όλη αυτή την νευραλγική περιοχή μεγάλης στρατηγικής σημασίας για μας.
 Το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ  ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ  ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ στη μελέτη του " η εκμάθηση των Αρχαίων Ελληνικών ως ευοδωτικός παράγων στην ψυχο-εκπαιδευτική εξέλιξη του παιδιού" που ανακοινώθηκε  στις 5 Μαΐου 2006 στο 19ο Πανελλήνιο ψυχιατρικό Συνέδριο στην Αθήνα  και που έγινε με παιδιά του Δημοτικού , αποφαίνεται ως εξής : 
    Οι "πολυτονικοί " υπερτερούν με ανοδικές ,στατιστικώς σημαντικές, διαφορές σε υποδοκιμασίες που αφορούν τις λεκτικές ικανότητες, όπως το λεξιλόγιο, η λεκτική κατανόηση, η λειτουργία εννοιών ,γενικεύσεων και κατηγοριών ,δηλαδή ικανότητες για αφαιρετική σκέψη και Γλωσσική ανάπτυξη. Επίσης παρατηρήθηκε ανοδική, στατιστικώς σημαντική, διαφορά σε μια υποδοκιμασία που αφορά τις οπτικοαντιληπτικές ικανότητες ,οι οποίες υποδηλώνουν ανάπτυξη ικανοτήτων ,όπως οπτική βραχύχρονη μνήμη, ακρίβεια γραφής, ταχύτητα επεξεργασίας συμβόλων, οπτικο-κινητικός Συντονισμός και εν γένει ικανότητα για μάθηση και καλή προσαρμογή σε σχολικού τύπου εργασία.
    Αντιθέτως  οι "μονοτονικοί" δεν εμφάνισαν καμία στατιστικώς σημαντική ανοδική τάση, σ΄ όλες τις ικανότητες και λειτουργίες που διερευνήθηκαν, μάλιστα παρατηρήθηκαν καθοδικές τάσεις  σε ορισμένες Λεκτικές και οπτικο-αντιληπτικές ικανότητες και λειτουργίες.
 Νίκος Γκάτσος (από την ποιητική του συλλογή "Το κατά Μάρκον")
 " Αχ ,για να σωθεί η Ελλάδα στους καιρούς τους ύστατους βρείτε κάπου έναν καιάδα και  ΓΚΡΕΜΟΤΣΑΚΙΣΤΕ ΤΟΥΣ . . . " ! ! ! !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου