Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018

Ελληνικές παροιμίες «Υ» και «Φ»


Ελληνικές παροιμίες «Υ»  και «Φ»
Υ
   Ὕστερον πρότερον.
   "Υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια."
   "Ύστερα απ' τη βροχή έρχεται και χαλάζι."
   "Ύστερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα."
Φ
    Φάε λάδι κι έλα βράδυ.
    Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι.
    Φασούλι το φασούλι δεν γίνονται περιουσίες, γίνονται φασολάδες!
    Φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο.
    Φέξε μου και γλίστρησα.
    Φέξε στραβέ τ' αλλήθωρου.
    Φέρ' το ψωμί να φάμε και ας τους άλλους να πεινάνε.
    φέρ'τον στο γάμο σου να σου πεί και του χρόνου.
    Φησίν σιωπών.
    Φίδι φύλα το χειμώνα να σε φάει το καλοκαίρι.
    Φίλε μου στην ανάγκη μου κι οχτρέ μου στη χαρά μου.
    Φίλοι μου στην ανάγκη μου, κι εχθροί μου στη χαρά μου.
    Φλεβάρης κουτσοφλέβαρος, και του τσαπιού ο μήνας.
    Φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό το Γιάννη.
    Φοβέρισε τον κώλο σου μη χέσει τα κλιτσιά σου.
    Φοβοῦ τοὺς Δαναοὺς καὶ δῶρα φέροντας.
    Φρου-φρου και τ' αμπέλι ξέφραγο.
    Φτηνός στο λάδι, ακριβός στο ξύδι.
    Φύλαγε τα ρούχα σου να έχεις τα μισά.
    Φωνάζει ο κλέφτης να φοβηθεί ο νοικοκύρης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου