Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017

Ποιες είναι οι «παγίδες» στις προσφορές των σούπερ μάρκετ



Ποιες είναι οι «παγίδες» στις προσφορές των σούπερ μάρκετ
    Η κρίση έχει δημιουργήσει συνθήκες πόλεμου μεταξύ προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και των επωνύμων, με τα πρώτα να «έχουν πιάσει ταβάνι» και τα δεύτερα μέσω των προσφορών να προσπαθούν να διατηρήσουν μερίδια, αλλά και να κερδίσουν ξανά τους καταναλωτές που έχασαν το προηγούμενο διάστημα.
    Οι Έλληνες κυνηγούν πλέον συστηματικά τις προσφορές, όλοι οι λιανέμποροι και βιομήχανοι ξαναμπήκαν στο παιχνίδι ύστερα από ένα μικρό διάστημα ανάπαυλας
    Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες των αλυσίδων σουπερμάρκετ και προμηθευτών συνεπάγονται εξοικονόμηση της τάξης του
9,3%.
    Οι καταναλωτές, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και τις εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερμάρκετ. Έχει υπολογιστεί ότι το όφελος μπορεί να φτάσει έως και τα 377 ευρώ ετησίως ανά νοικοκυριό, με τους 8 στους 10 να έχουν υιοθετήσει τις έξυπνες αγορές και τους 6 στους 10 να προτιμούν τις περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 εξοικονομούν τουλάχιστον
5% επί της αξίας των αγορών τους και 1 στους 3 τουλάχιστον 10%.
    Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταγράφει και ενδιαφέροντα ευρήματα σε σχέση με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον 2 στις 5 επισκέψεις στο σουπερμάρκετ (
40%) έχουν ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα (διπλάσιες σε σχέση με το προηγούμενο έτος), κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα αφιερώνει χρόνο για την αγορά προσφορών.
Υπάρχουν και… παγίδες
    Πολλές από αυτές τις προσφορές είναι όντως πολύ συμφέρουσες. Κάποιες όμως μπορεί να κρύβουν "παγίδες" γι΄αυτό οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
      -Ένα προϊόν μπορεί να κοστίζει 10 ευρώ και με την προσφορά να πηγαίνει 6 ευρώ. Εκεί ο καταναλωτής θα πρέπει να προσέξει την ποσότητα του προϊόντος. Αν έχει μειωθεί και αυτή τότε το κέρδος είναι μηδαμινό.
      -Όταν η προσφορά λέει «
10 κουτιά για 10 ευρώ» προσοχή επειδή μπορεί να κρύβει παγίδα. Κι αυτό γιατί ένα κουτί μπορεί στην πραγματικότητα να στοιχίζει λιγότερο από 1 ευρώ.
      -Όταν βλέπουμε μια προσφορά ένα προϊόν και άλλο ένα της ίδιας εταιρείας σε καλή τιμή να σκεφτόμαστε αν το δεύτερο το χρειαζόμαστε και αν προπάντων θα το χρησιμοποιήσουμε.
      -Όσο περισσότερο χρόνο περνάμε μέσα στο μαγαζί τόσο πιθανότερο είναι να αγοράσουμε περισσότερα πράγματα.
      -Στα περισσότερα σούπερ μάρκετ ακούγεται μουσική με ρυθμό χαμηλότερο από εκείνον της καρδιάς, κάτι που αυξάνει την επιθυμία για αγορές
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου