Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

7.Ένα σλόγκαν, χίλιες λέξεις

7.Ένα σλόγκαν, χίλιες λέξεις
    Η διαχρονικότητα των διαφημίσεων ορίζεται από ένα επιτυχημένο σλόγκαν. Το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται σε ευρηματικές ιδέες, που το νόημα τους αποδίδεται μέσα σε λίγες λέξεις, απλές και κατανοητές. Η συνταγή ολοκληρώνεται, όταν το σλόγκαν έχει πια, εισχωρήσει στις καθημερινές συζητήσεις των ανθρώπων. Πιστό παράδειγμα, το "Μεταξύ μας, Metaxa", το οποίο ακούγεται μέχρι και σήμερα, από παρέες που θέλουν να κρατήσουν ένα μυστικό.
    Ξεκινώντας, ως περίφημο επίγραμμα από την αρχαιότητα, το σλόγκαν θεωρείται το κυριότερο εκφραστικό μέσο των διαφημιστών. Χιούμορ, πρωτότυπο υλικό, έξυπνος λόγος είναι τα κλειδιά όσων σλόγκαν έχουν μείνει μέχρι σήμερα, στην ιστορία. Ας θυμηθούμε όμως, κάποια από αυτά που ξεχώρισαν για την ιδιαιτερότητά τους:
"Mεταξύ μας Metaxa"
    Γνωρίζατε ότι το Metaxa συμβολίζει το ποτό του πρώτου ραντεβού, του φλερτ, του αισθήματος; Το ελληνικότατο ποτό, τριών, τεσσάρων ή πέντε αστέρων, ήταν ήδη, από τις αρχές του αιώνα πολύ επιτυχημένο στο εξωτερικό. Το σλόγκαν το βοήθησε να κατακτήσει και την Ελλάδα, δίνοντας έμφαση στην ερωτική του διάσταση.
“Ακάκιεεε, τα μακαρόνια να είναι Misko”
    Παρόλο που λένε ότι τα αρνητικά σλόγκαν, όπως “μην ξεχάσεις” δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την επιτυχία, αυτό έκανε την διαφορά. Η πρώτη καταχώριση δείχνει έναν μοναχό να φεύγει από το μοναστήρι πάνω στο γαϊδουράκι και πίσω του, ο ηγούμενος να του υπενθυμίζει την παραγγελία. Δεκαετίες μετά, το ίδιο concept θα γίνει τηλεοπτικό σποτ και θα μείνει ανεξίτηλο στην ιστορία.
"Έκαστος στο είδος του και ο Λουμίδης στους καφέδες"
    Η έξυπνη αυτή φράση, χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Νικόλαο Λουμίδη και κατάφερε να επιβιώσει στον χρόνο. Γιατί για καθετί υπάρχει και ένας ειδικός …
"Ψεκάστε …Σκουπίστε …Tελειώσατε"
    Ο μίστερ Forte, η ελληνική εκδοχή του Σούπερμαν, που επενέβαινε κάθε φορά που τον καλούσε η νοικοκυρά, πρωτοεμφανίστηκε στα τέλη του 1960 με το Forte γενικής καθαριότητας. Ακολούθησε λίγο αργότερα το Forte για τα τζάμια για το οποίο δημιουργήθηκε το συγκεκριμένο σλόγκαν.
"Είμαι μακαρονάς, τί να κάνουμε";
    Η φράση αντιπροσωπεύει τους αιώνιους καλοφαγάδες- μακαρονάδες και χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα. Εμπνέει βέβαια, και ο Γιάννης Μπέζος …
"Η δομή είσαι";
    Η διαφήμιση της παλιάς εγκυκλοπαίδειας "Δομή"  καθιέρωσε το σλόγκαν της δεκαετίας του 1970. 
"29 κατασκευαστές πλυντηρίων συνιστούν Skip"
    Στην αρχή, οι κατασκευαστές ήταν μόλις 8, αλλά γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 1970, κατάφεραν να γίνουν 29. Ένα σλόγκαν που χρησιμοποιήθηκε, ανάμεσα σε άλλα, για να δηλώσει την μαζική πλύση εγκεφάλου γύρω από τα προϊόντα.
"Η θεία Όλγα ξέρει"
    Στις δεκαετίες του 1980, η “θεία Όλγα” κατάφερε να γίνει εξαιρετικά δημοφιλής στις Ελληνίδες νοικοκυρές. Ιδιαίτερα επιτυχημένη η διαφήμιση με τις 50 πλύστρες στην εξοχή και την θεία Όλγα να ρωτάει “ποια ξέρει από μπουγάδα με το χέρι”. "Μην ξεχνάτε, το απορρυπαντικό περιέχει και ειδικούς λαμπρυντικούς κόκκους" …Γιατί “η θεία Όλγα ξέρει” …
"Κουτί, κουτί, κουτί"
    Ένα όχι ακριβώς, σλόγκαν που κατάφερε όμως, να γίνει μία πολύ οικεία φράση του κοινού τις περασμένες δεκαετίες. "Τώρα η Henninger καινούρια σε κουτί" και αν δεν σας θυμίζει κάτι αυτό, δείτε το ακόλουθο βίντεο:
"Είναι κεφάτη …γυρίζει από του Βερόπουλου"
    Την δεκαετία του 1980, μία νοικοκυρά, φορτωμένη με σακούλες από ψώνια, γυρίζει κεφάτη από το σούπερ μάρκετ του Βερόπουλου, μεταδίδοντας το κέφι της. Η διαφήμιση αυτή ήταν από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια, διαφημιστικές επιτυχίες.
"Ίον αμυγδάλου …Η πρώτη σου αγάπη και παντοτινή"
    Σίγουρα, όλοι θυμόμαστε την εν λόγω, διαφήμιση, ξετυλίγοντας μία σοκολάτα Ίον!
"Έβαλες τρίποντο, μαμά"
    Το "Persil Express" απορρυπαντικό κάνει την μαμά Ελληνίδα να βάλει …"τρίποντο" στους λεκέδες!
"Αντί να τον παίρνετε από πίσω, κάντε του μία πίπα δώρο"
    Μία διαφήμιση της δεκαετίας του 1980, η οποία έχει μείνει χαραγμένη στο μυαλό των θεατών και προκαλεί ακόμη γέλιο σε όσους την παρακολουθούν. Ήταν από τις λίγες διαφημίσεις, που κόπηκε με συνοπτικές διαδικασίες, καθώς θεωρήθηκε ότι ήταν προκλητική.
    Η διαφήμιση έχει μείνει χαραγμένη στο μυαλό των παλαιότερων και προκαλεί ακόμη το γέλιο σε όσους την παρακολουθούν.

"Τυρί, ρύζι, γάλα, Καμπά", "Στοργή και προδέρμ", "Όχι πια δάκρυα", "Azax, κάνει τα τζάμια αόρατα", "Μόνος ή Manos", "Σαράντα χρόνια φούρναρης" είναι μερικά ακόμη σλόγκαν που κατάφεραν να καταγραφούν στη μνήμη μας και να γίνουν καθημερινές ατάκες. Τελικά, δεν είναι μόνο μία εικόνα ίση με χίλιες λέξεις …

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου